شعرهایزیبا دستاوردی نشات گرفته از ادبیات هر جامعه ای هستند که می توانند موضوعات مختلفی اعم از عشق، دوستی، نفرت، مسائل ی، اجتماعی و . را به تصویر بکشند و در مقابل چشمان خواننده پدیدار کنند. به طور کلی شعر و شعر خوانی از خواص فوق العاده و دور از انتظاری برخوردارند و منجر به تازگی روح و روان انسان می شود.

لازم به ذکر است به جهت معرفی خواص اعجاب انگیز شعر خوانی در ادامه مطالب مفیدی در این رابطه آورده ایم که بی شک خواندن و دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

معرفی چند مورد از مهم ترین خاصیت های شعر

 

  • به نقل از فرانسیس بیکن " شعر قسمتی از دانش بشری است"، زیرا مطالب و موضوعاتی که می توان در یک شعر کوتاه بیان کرد را شاید با ساعت ها حرف و تصویر نتوان گفت، از این رو گفتنیست هر کسی از پس شعر گفتن بر نمی آید.
  • یکی از پر مزیت ترین خواصی که شعر دارد، تقویت حافظه است. از آن جا که اشعار از متون آهنگین و وزن دار برخوردارند، به مراتب بهتر و سریع تر در حافظه ثبت می شوند و در ذهن تصویر سازی می کنند. پیرو اثبات این مسئله لازم است بگوییم به طور حتم اشعاری که در کودکی به خاطر سپرده اید را همچنان به یاد دارید و فراموش نکرده اید، پس هیچ شک و شُبهه ای در این قضیه وجود ندارد.
  • کسانی که خواهان پرورش ابتکار عمل و قدرت خلاقیت خود هستند، می توانند با بهره مندی از اشعار مختلفی چون شعر عاشقانه کوتاه، شعر نو، اشعار جدید و قدیمی، ضمن مطالعه ی آن ها به خلق ابتکارات و افکار جدیدی برسند که نه تنها باعث بهبود روند زندگی می شوند بلکه در زمینه های بسیار زیاد دیگری هم مفید هستند.
  • گسترش دامنه ی لغات را می توان از دیگر مزیت های خواندن شعر های زیبا نام برد. در حقیقت شما با جست و جو پیرامون معانی کلمات آمده در متون شعر ناخودآگاه منجر به افزایش دامنه ی لغات خود می شوید و می توانید در راستای ارتباطات اجتماعی و دیالوگ های روزانه ی خود استفاده کنید. در حقیقت کسانی که قدرت تکلم و سخنوری مطلوبی دارند، بی شک شعر خوانی جزء عادات معمول آن ها به شمار می رود.
  • اگر دوران سختی سپری می کنید و یا حال روحی مساعدی ندارید، می توانید با روی آوردن به سمت و سوی خواندن شعر های زیبا تجدید روحیه کرده و امید به زندگی را در خود تقویت کنید.

حال اگر می خواهید یک کتاب شعر همراه و همیشگی در کنار خود داشته باشید تا از خواص و مزیت های فوق بی بهره نمانید، می توانید با رجوع به سایت کتابچین بر اساس علایق خود مناسب ترین کتاب شعر ها را تهیه و مطالعه کنید.


سیب بلاگ | سایت تفریحی | وبلاگ تفریحی | سایت سرگرمی خوانی ,خواص ,توانید ,سایت ,اشعار ,خواندن ,اعجاب انگیز ,خواص اعجاب ,خواص اعجاب انگیز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سرگرمی,اجتماعی,آموزشی معماری مدرن فروشگاه اینترنتی آنلاین پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان ساتیر معلم مهربانی(مهدی فیض ابادی) مستر سوغاتی